صفحة 11 من 14 الأولىالأولى ... 910111213 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 101 إلى 110 من 140

الموضوع: طلب اضافة فلتر علي الاكسبرت الرائع للموفنجات

عضو

استاذ كيرا في انتظار رد حضرتك بخصوص اضافه Close at Signal

الاستاذ ابو عمر رد عليا بس كنت حابه اعمل تيست قبل ما أاكد عمليه الشراء ولا ايه رأيك ؟

مشرف برمجة الصورة الرمزية kira-h

CloseInReverse هي نفسها CloseAtNext موجودين بمعظم الاكسبيرتات، لكن طريقة عملها يختلف من استراتيجية لاخرى
    مثلا ممكن استراتيجية تعمل على اربع مؤشرات لكن صاحبها يطلب اضافة CloseInReverse أو ايا كان لاغلاق الصفقات على اشارة مؤشرين فقط وليس 4 مؤشارت
    وشخص اخر قد يطلب شيء اخر بالاغلاق وهكذا... فهي ليست بالضرورة اغلاق عند الاشارة العكسية بل فقط لتفعيل نوع اغلاق صفقات حسب شروط محددة

والسؤال هنا: ما هي شروط الاغلاق لديك ؟
    مع العلم يوجد بالاكسبيرت
    Close In Reverse للصفقات الخاسرة Loss منفصلة عن الرابحة Profit تعمل على شروط خاصة بالموفينجين Slow & Fast MA Close Order

ويوجد CloseInReverse ببداية الاعدادات تعني تفعيل اغلاق الصفقات عند الاشارة العكسية للفتح
    يعني مثلا يوجد صفقات شراء وتحققت اشارة بيع يتم اغلاق الشراء والعكس صحيح
    التعديل الأخير تم بواسطة kira-h ; 24-12-2020 الساعة 11:46 PM

عضو

بص يا استاذ كيرا انا كنت عاوزه لما احط المؤشر علي الرينكو يشتغل بنفس طريقة الاكسبرت الرائع المرفق

الاكسبرت داه بيعتمد علي موفنج واحد و باربوليك وبس

انا عندي اعدادت عملتها وارفقتها لحضرتك الباك تيست بتاعه علي الرينكو تحفه ( مرفقه باسم Renko Expert )

المهم انا هتجنن كنت واعمل نفس الخواص دي في الاكسبرت الي فيه كل الفلاتر داه بحيث يبقي عندي كل الاستراتيجيات في اكسبرت واحد

بس للاسف جربت يمين شمال مش بيطلع النتايج زي الاكسبرت والاعدادت الي ارفقتها

المشكله اني لما بلغي كمان ال Cross لازم احط رقمين في الموفنجين لاني لما بحط 7 بس في ال Slow بيبيع بس او بيشتري بس

اذا امكن عمل نفس الخواص للاكسبرت المرفق في اخر اصدار حضرتك عدلت ليه هيبقي ممتاز

الاكسبرت المرفق بيفتح مع كل بار في الاتجار وداه تمام
    بيبيع تحت الموفنج مع توافق الباربوليك و بيشتري العكس وداه الي مش راضي يظبط

كمان قفل الصفقات في الانعكاس برضه مش راضيه تظبط

حضرتك بص كدا علي الاكسبرت بعد اذنك هو من تصميمك وانا ارفقت الاعدادت الي علي 90% من الكروسات والعملات نسبه نجاحها ممتازه

الملفات المرفقة الملفات المرفقة

عضو

تقريبا الاكسبرت الي بعته فكره Close at Next بتعمل علي اغلاق الصفقه مع اول شمعه رينكو عكسيه وداه الي مخليه تعمل اعلي نسبة ربح

لاني لما شغلت علي ديمو لايف والسوق شغال لاحظت داه

اول ما رينكو تعكس لو شراء بيقفل ويفتح صفقه عكسيه ويفضل ملاحق السعر مع كل شمعة بار

هي دي الفكره الي عاووزاها في الاكسبرت

وكنت عاوزه لما الغي الكروس واعتمد علي موفنج واحد ما يبقاش مرتبط ب Fast او Slow عشان لما بحدده علي ال ٍSlow لان الاكسبرت مش بيبيع او يشتري اذا خطيت الرقم في ال Fast بيبيع بس او بيشتري بس

انا عاوزه يكون نفس فكره الاكسبرت المرفق موفنج واحد والاكسبرت علي الرينكو بيبيع عادي وبيشتري عادي
    التعديل الأخير تم بواسطة Nadia Mohamed ; 25-12-2020 الساعة 12:00 AM

للاسف لم افهم شيء ويوجد تشتيت بالموضوع !!
    المرجو توضيح المطلوب فقط

عضو

عاوزه حضرتك الاتي
    يكون فكره الموفنج الواحد واغلاق الصفقات بنفس فكرة عمل الاكسبرت المرفق

الاكسبرت المرفق بيعمل بفكره موفنج واحد فقط الي انا عملت اعدادته 7 مع فلتره الباربوليك

الاكسبرت الي حضرتك عدلته اخر نسخه SarMAFilters_Nadia-EAv2 (expire 2021.02.21 مش فيه خاصيه الموفنج الواحد الي يفتح السعر شراء او بيع علي اساسها

لانه لازم احط رقم 7 في خانة ال Slow ولما بعمل كدا بيقوم بفتح شراء بس او بيع بس

1- انا عاوزه انه يضاف موفنج فقط بحيث اذا عملت 0 لموفنجات التقاطع الاكسبرت يشتغل علي الموفنج فقط - هل داه ممكن ؟
    او اذا علمت علي Cross False, يعمل الاكسبرت علي الموفنج المحدد فقط والي هيكون لاستراتيجية الرينكو - نفس فكرة الاكسبرت المرفق

2- ويكون في خاصية CLose at Next وتكون فكرة عملها لما اشغله علي الرينكو انه يقفل الصفقه مع او باررينكو يعكس

يعني الاكسبرت فتح مع شمعه رينكو شراء اذا السعر فوق الموفنج والباربوليك شراء و يفضل يشتري مع كل شمعه واول بار يغلق هابط يقفل و يرجع يفتح بيع لما تتحقق الشروط المفونج والباربوليك

1-2 هي خواص الاكسبرت المرفق الي من صنع حضرتك

هل قدرت اوضح

عضو

في وسيله زي الشات مثلا اقدر افهمك اسرع عشان كمان ارد علي استاذ ابو عمر واتمم عمليه الدفع بس بعد الانتهاء من النقاش

اختي الكريمة الاكسبيرت النسخة 2 والنسخ السابقة يعتمد على تقاطعات الموفينجات، وفلترة الاتجاه بالموفينجات، فلا يمكن تحويلها الى موفينج واحد
    لكن ما هي شروط الموفينج الواحد ؟ متى البيع ومتى الشراء ؟

عضو

الشراء لكل بار او شمعه رينكو فوق خط الموفنج سواء اغلقت فوقها كامه او نصف جسمها ( المهم اغلاق فوقها) مع فلتر الباربوليك عندما يعطي شراء
    البيع لكل بار او شمعه رينكو تحت خط الموفنج سواء اغلقت تحتها كامله او نصف جسمها ( المهم اغلاق اسفله ) مع طبعا فلتر الباربوليك يعطي بيع

الباربلويك متوفر في الاكسبرت الي حضرتك عملته لي

الاكسبرت هيفضل يشتري لكل شمعه حققت الشرط و العكس للبيع

الاغلاق هيكون مع ظهور شمعه او بار رينكو عكسي يعني اذا شراء هيفضل يشتري مع افتتاح كل شمعه و يقفل مع اول ظهور شمعه رينكو هابطه

ويبدأ يفتح بيع مع او شروط تتحقق لليع

دي نفس فكرة الاكسبرت المرفق الي حضرتك برمجته ( لو حضرتك شوفت برمجته او ينفع تتاخد ككود وطبعا انا مش اقصد اتدخل في شغل حضرتك ) بس اقصد دمج او وضع نفس فكره عمل الاكسبرت المرفق للاكسبرت الي حضرتك عدلته لي )

انا ارفقت لحضرتك تاني الاكسبرت الي حضرتك برمجته وفكره عمله الي انا شرحتها فوق

تم اضافة الشروط مع جعل كل الانظمة اختيارية

CloseInReverse=false تفعيل أو تعطيل الاغلاق عند الاشارة العكسية للدخول
    Break MA تفعيل او تعطيل شروط اختراق الموفينج الواحد
    Cross MA تفعيل او تعطيل شروط تقاطع موفينجين السريع مع البطيء
    Filters MA تفعيل او تعطيل موفينجات الفلترة
    Order In Cross تفعيل او تعطيل فتح الصفقة عند التقاطع فقط (السريع مع البطيء)

Break Moving Average اعدادات اختراق الموفينج الواحد
    Close In Reverse Bar تفعيل او تعطيل اغلاق الصفقة عند الشمعة العكسية

Cross Moving Average اعدادات تقاطعي الموفينجين السريع والبطيء

Filters Moving Average إعدادات موفينجات الفلترة
    التعديل الأخير تم بواسطة kira-h ; 29-12-2020 الساعة 08:28 PM

صفحة 11 من 14 الأولىالأولى ... 910111213 ... الأخيرةالأخيرة

العلامات المرجعية

العلامات المرجعية