صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 26

الموضوع: طلب تعديل اكسبيرت

عضو جديد

افتراضي طلب تعديل اكسبيرت

السلام عليكم تحيه طيبه
    طلب تعديل على اكسبيرت مضاعفات ولكم اختيار الاكسبيرت من مكتبتكم العظيمة هو بيفتح المضاعفة بعد عدد النقاط المحددة لية هنضيف شرط تانى وهو عدد الشموع هنفترض اللستيب كان 50 نقطة والشرط الثانى 10 شموع يبقى لو عدى 50 نقطة فى شمعتين هننتظر كمان 8 شموع عشان يفتح الصفقة الاخرى
    1-عدد نقاط الستيب
    2-لا يفتح الصفقة الا بعد اكتمال عدد الشموع المحددة
    ونشكر المنتدى العظيم وشكرا خاص للبشمهندس حسن على مجهودة معنا

مشرف برمجة الصورة الرمزية kira-h

وعليكم السلام
    اكسبيرت المضاعفات لصفقة عشوائية 3 أنواع : مضاعفات عكسية (هيدج أو سوبلكس أو ريكفري زون)، مضاعفات التبريد ومضاعفات التعزيز،
    الأفضل شرح الفكرة كاملة مع الاعدادات المطلوبة

عضو جديد

اخى الفاضل الاكسيبرت هيشتغل فى اتجاة واحد هيفتح اول صفقة مع تشغيلة فى الاتجاة المحدد وهيكون فى شرطين لفتح صفقة اخرى الشرط الاول لازم يكون حقق الستيب عدد النقاط المحددة والشرط الثانى عدد الشموع المحددة يكون اكتمل ولو الشرط الاول اتحقق ينتظر اكتمل عدد الشموع المحددة لفتح صفقة اخرى وبخصوص الصفقات الاخرى فى حالة الانعكاس تفتح بمضاعفة جمع او ضرب او بدون مضاعفة والتيك بروفت يتنقل مع كل صفقة جديدة والاعدادات تيك بروفت وقفل جميع الصفقات بالدولار يارب اكون قدرت اوصل الفكرة

عضو جديد

بخصوص نقل التيك بروفت فى فتح صفقات بعد الصفقة الاولى اية هو التكنيك المتبع لنقلة عاوز اتحكم فية بحيث لو مشغل المضاعفات هيكون لية وضع ولو مشغل لوت ثابت هيكون هيكون لية وضع ثانى عشان ميغلقش الصفقات والاجمالى يبقى خسارة ارجو توضيح هذة النقطة
    التعديل الأخير تم بواسطة ahmed fathy ; 01-04-2019 الساعة 03:43 PM

أخي الكريم شرطي المسافة والشموع واضحين،
    المرجو توضيح الاستراتيجية كاملة لعمل اكسبيرت جديد وليس التعديل
    مع امثلة رقمية أو صورة من الشارت أو تخطيطية

عضو جديد

بخصوص الاستراتجية الاكسبيرت هيشتغل على الازوج اللى هحدده يعنى الزوج اللى اعلى الكيرف هيشتغل بيع والزوج اللى ادنى الكيرف هيشتغل شراء والشرط التانى الشموع هتحمى الحساب من الدخول فى مضاعفات كتير فى حدوث رالى وللعلم ممكن اشغلة بلوت ثابت بس انا عاوز اعرف التيك بروفت لاكثر من صفقة مفتوحة هتحكم فى ازاى لان ممكن عند فتح صفقات كتير على زوج واللوت ثابت ممكن اقبل الخروج منهم ولو بخسارة بسيطة
    التعديل الأخير تم بواسطة ahmed fathy ; 02-04-2019 الساعة 03:25 AM

عضو

السلام عليكم اخي احمد فتحي واسمحلي بابداء رايي
    في هذه الحالة الافضل يكون التارجت بالدولار وليس بالنقاط لاني في حالة فتح صفقات كتير شراء وبيع وبلوتات مختلفة ممكن تارجت النقاط هيخرجك بخسارة كبيرة حسب مضاعفاتك .. فالافضل خلي التارجت بالدولار ويكون مثلا 2% من راس المال او حسب رغبتك .. بحيث لو رصيدك 1000 دولار خلي التارجت 20 هتكون الامور اوضح..
    وعجبتني فكرة شرط عدد الشموع لاني انا برضه شغال ريكفري زون وهيدج وبعاني من فترات التذبذب وفتح عدد صفقات كتير جدا بيعوم الحساب ..
    موفق باذن الله وكل الشكر للمهندس حسن المبدع دائمآ

عضو جديد

وعليكم السلام اخى اسامة فعلا شكلها هيكون التارجت بالدولار حل كنت موضح لاخونا المهندس حسن يعملة فى الاعدادات واشكرك على مشاركتك الجميلة

عضو جديد

ملحوظة يابشمهندس ان كان السعر حقق الشرط الاول وهو النقاط ومنتظرين عدد الشموع لفتح صفقة اخرى وعند اكتمال الشموع كان السعر اقل من عدد نقاط الاستيب ميفتحش لان الشرط الاول اصبح غير محقق يعنى فى اى حال لا يفتح صفقة الا عند مايحقق نقاط الستيب

المرجو مراجعة مشاركتي السابقة جيدا

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

العلامات المرجعية

العلامات المرجعية