المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اضافة بسيطة

amer elintqam
15-07-2020, 04:23 AM
السلام عليكم

انا فاتح صفقات يدوي وعايز اشغل اكسبرت ازاي احط رقم اوردر الصفقات اللي انا فاتحها في الاكسبرت عشان هو يتابعها ويقفلها علي ربح

بمعني احط رقم اوردر الصفقات جوة الاكسبرت عشان هو يدير الصفقات

ولو صعبة احط انا الاكسبرت هنا والاستاذ حسن يضيف فيه خانة رقم اوردر لاي صفقة وهو يشتغل عليها ويتابعها

kira-h
15-07-2020, 04:44 AM
وعليكم السلام
يمكنك التحكم بصفقة محددة عن طريق رقم التيكت ()OrderTicket كشرط اساسي بالاكسبيرت
ارفق الاكسبيرت للمراجعة

amer elintqam
15-07-2020, 04:50 AM
تسلم يا غاااااااااااالي
الله يرحم والديك تعبت من المتابعة والشارت للصفقات اللي عندي

انا عايزك بس تضفلي خانة لرقم الصفقة اللي الشمال في فتح الصفقات اللي هو الاوردر وانا هكتب رقمة واخليه يتابعهم الله يرضي عليك

amer elintqam
15-07-2020, 06:58 PM
يا استاذ حسن ياريت حضرتك متنسنيش

kira-h
15-07-2020, 07:19 PM
لكن لم توضح متابعة ماذا؟ فالاكسبيرت به الكثير من الشروط والدوال
إذا تقصد ان تفتح اول صفقة والاكسبرت يتابعها مع بقية الاستراتيجية المبني عليها فيمكن ذلك فقط من خلال الماجك نمبر تجعله 0 وليس التيكت او رقم الصفقة
ماجك نمبر الصفقة اليدوية هو 0 وبالتالي الاكسبيرت سيتابعها كأنها صفقته وفقط يجب حذف دالة الصفقة الأولى التي يفتحها الاكسبيرت (بالمرفق)

amer elintqam
15-07-2020, 07:36 PM
تسلم يا باشا
يعني انا الصفقة دلوقت اللي عايزة يتابعها مع الصفقات اللي هيفتحها الاكسبرت مع بقية الاستراتيجية المبني عليها اخلي الماجيك نمبر 0 صح كدا

ويعني ايه يجب حذف دالة الصفقة الأولى التي يفتحها مش فاهمك يا غالي

amer elintqam
15-07-2020, 11:49 PM
استاذ حسن الاكسبرت مش شغال اي حاجة خالص ولا بيع ولا شرا ولا حتي بيفتح صفقات لنفسة حتي لما تغير الماجيك نمبر ولا بيفتح صفقات ولا بيشوف الصفقات اللي شغالة اللي انا فاتحها

amer elintqam
16-07-2020, 03:34 AM
الاكسبرت مش شغال خالص يا غالي ياريت متنسانيش ربنا يباركلك ويصلح حالنا وحالك

kira-h
16-07-2020, 07:29 PM
اخي الكريم الاكسبيرت سيتابع صفقتك بفتح صفقات تعزيز بعد تحقق مسافة التعزيز مع المضاعفات والربح بالدولار...
يعني تفتح اول صفقة يدوية وكلما تحققت مسافة تعزيز step يقوم الاكسبيرت بفتح صفقة تعزيز مع المضاعفات... وهكذا الى ان يتحقق الهدف الدولاري او تغلق الصفقات يدويا حسب ما تريد
ولن يفتح الاكسبيرت الصفقة الاولى لأنه تم حذف شروطه بل ينتظر ان تفتح الصفقة يدويا ليتابعها وهذا هو طلبك

amer elintqam
16-07-2020, 11:58 PM
والله يا غالي انا لاقيته مشتغلش شيلته و كتر خيرك مش هقعد ازهقك والحمد لله قفلت اغلب الصفقات لكن طالما قولت كدا هجربة تاني واشوف

وربنا يجازيك كل خير

الله يرحم والديك واموات المسلمين في الدنيا والاخرة

amer elintqam
17-07-2020, 12:00 AM
لو طلبت منك اكسبرت يا غالي لازم افتح موضوع ولا ممكن اقولك هنا

kira-h
17-07-2020, 04:19 PM
الافضل فتح موضوع جديد وبعد 3 أيام طبقا لقوانين المنتدى
ممنوع رفع الموضوع قبل 24ساعة على الاقل من اخر مشاركة وعدم طلب جديد الا بعد 3 ايام على الاقل من سابقه (https://www.fxprg.com/vb/showthread.php?t=31572)