المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : برجاء اضافة تعديل بسيط

bassem2025
16-02-2019, 10:03 AM
السلام عليكم استاذ حسن الاكسبيرت ده يا استاذ حسن بيعتمد انه لو فوق خط الموفينج بيفتح صفقة شراء ولو تحت الموفينج بيفتح بيع والمشكلة ان لو مثلا السعر تحت خط الموفينج وفتح بيع والصفقة ما اغلقتش والسعر طلع فوق خط الموفينج مش بيرضي يفتح اي صفقة شراء الا بعد اغلاق الصفقة السابقة

المطلوب انه يفتح صفقة بمجرد توفر الشروط حتي لو الصفقة السابقة لم تغلق يعني لو السعر فوق الموفينج يفتح شراء ولو السعر نزل تحت الموفينج يفتح بيع بدون ان ينتظر اغلاق الصفقة السابقة
وارجو مراجعة دالة فتح صفقو الشراء فوق خط الموفينج وفتح دالة البيع تحت خط الموفينج لانه في الاساس مكنش بيفتح اي صفقات فيهم وانا اجتهدت في الاكواد وحاولت لحد ما بقي يفتح صفقات بس كنت عاوز اتاكد هل الدالة صحيحة ولا هناك خطأ
ومتنساش حضرتك انا عاوزه يفتح الصفقة كلما توفرت الشروط بغض النظر السابقة السابقة اغلقت ام لا مع اضافة الربح الاجمالي بالوين دولار يعني لو هناك صفقات بيع وشراء مفتوحة في نفس الوقت وحقق الهدف يقفل صفقات البيع والشراء مع بعض
وشاكرين لحضرتك حسن تعاونك

kira-h
16-02-2019, 06:20 PM
وعليكم السلام
مرفق الاكسبيرت

bassem2025
17-02-2019, 08:44 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بشمهندس حسن
للاسف الاكسبيرت لا ينفذ المطلوب ورجع تاني يفتح فقط صفقات شراء فقط فوق الموفينج ويتجاهل فتح اي صفقات بيع تحت الموفينج اثناء وجود اي صفقات مفتوحة برجاء جعل الاكسبيرت يفتح بيع تحت الموفينج وشراء فوق الموفينج عند توافر الفرص سواء هناك صفقة مفتوحة او مغلقة المهم عند وجود السعر فوق الموفينج يفتح شراء وتحت الموفينج يفتح بيع بغض النظر الصفقة السابقة اغلقت ام لا

وده شكل صفقات البيع لما جيت فعلت انعكاس الصفقات عشان اشوف طريقة عمل صفقات البيع بيفتح صفقات سريعة متتالية ورا بعضها

12256

kira-h
17-02-2019, 05:47 PM
هذا الخطأ نتيجة أن الشروط لا تزال محققة بتلك الشموع،،، تم التعديل بجعلها صفقات أساسية تبادلية بيع شراء بيع...
أيضا لا يوجد تقييد بصفقات التعزيز بحيث ممكن يفتح الصفقة بستيب 0،،، تم التعديل بجعل الستيب 0 كإلغاء للتعزيز
مرفق الاكسبيرت