المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طلب اكسبرت نقاط البويفت

migrant
18-03-2018, 03:27 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

مرفق مؤشر بيرسم خطوط دعوم ومقاوامات البويفت مطلوب له اكسبرت
الشراء عند لمس السعر لاى خط من خطوط البويفت الزرقا
البيع عند لمس السعر لاى خط من خطوط البويفت الحمرا
كل خط من خطوط البويفت له الصفقه الخاصه بيه من حيث حجم اللوت والهدف
مطلوب خاصيه الاغلاق لكل الصفقات كل زيادة معينه فى الاكويلتى تزيد على اخر اكوليتى كان موجود قبل فتح الصفقات

ولكم جزيل الشكر

5956

migrant
20-03-2018, 02:25 AM
اخى حسن انت احسنت وبرمجت لى مؤشر قداما المبرمجين احتاروا فى برمجته جزاك الله خيرا
ان امكن اخى وتم برمجه فكرة الاكسبرت يا ريت اضافه المؤشر كفلتر وان امكن وتم دمج الفلتر داخل الاكسبرت بدون مؤشر يكون رائع
طريقه الفلترة
عند تكون قاع زجزاج فوق خط المؤشر الازرق تفعيل صفقات الشراء فقط
عند تكون قمه زجزاج تحت خط المؤشر الموف تفعيل صفقات البيع فقط
مع خيار تفعيل الاغلاق العكسىى للصفقات حسب الفلتر

ولكم جزيل الشكر

kira-h
21-03-2018, 06:33 PM
وعليكم السلام
مرفق الاكسبيرت

migrant
22-03-2018, 12:15 AM
وعليكم السلام
مرفق الاكسبيرت
شكرا جزيلا لك اخى على الاهتمام
تم تجربه الاكسبرت وسأقول لك على الملاحظات بس فى الاول عندى استفسار هل انت دمجت معادله مؤشر البويفت داخل الاكسبرت والا لازم اضع المؤشر على الشارت وان كنت دمجت المؤشر هل ممكن اضافه خاصيه التايم فريد لاختيار الفريم ايلى مطلوب البويفت له وان لم ددمج المؤشر فالمؤشر به خاصيه التايم فريم بس مش شغاله هل ممكن اصلاحها
بالنسبه للملاحظات فى الاكسبرت
الاكسبرت حاليا بيفتح الصفقات عند لمس خطوط البويفت واذا تغير الخطوط وتم رسم الخطوط الجديدة ولم تحقق صفقات الخطوط السابقه هدفها فلاكسبرت لا يفتح صفقات جديدة من لمس الخطوط الجديدة والتعديل المطلوب هو فتح الصفقات اذا تم لمس الخطوط بعد كل تغير يتم فى الخطوط حتى لو صفقات الخطوط القديمه لم تحقق هدفها
الملاحظه الثانيه
كان مطلوب ان يكون لكل خط من الثلاث خطوط حجم لوت معين وهدف معين خاص بها ان كان ذلك يحتاج برمجه كثير ومعقد فبدلا من ذلك مطلوب خاصيه المضاعافات
الملاحظه الثالثه والاخيرة
خاصيه الربح بالاكوليتى مش شغاله وانت كنت برمجت لى من قبل اكسبرت للخاصيه دى وشغال ما شاء الله تمام هو فى المرفقات المطلوب فقط دمجه داخل الاكسبرت دة ومطلوب كتابه على الشارت اخر اكوليتى كان موجود قبل فتح الصفقات والاكوليتى الحالى او يكتب على الشارت الاكوليتى ايلى المفروض يتم اغلاق الصفقات عندة يعنى انا عايز اعرف اثناء الباك تيست هل ستكون الخاصيه شغاله ام لا

معذرة على الاطاله ولك جزيل الشكر اخى على كل مجهود تقدمه

migrant
22-03-2018, 11:51 AM
شكرا جزيلا لك اخى على الاهتمام
تم تجربه الاكسبرت وسأقول لك على الملاحظات بس فى الاول عندى استفسار هل انت دمجت معادله مؤشر البويفت داخل الاكسبرت والا لازم اضع المؤشر على الشارت وان كنت دمجت المؤشر هل ممكن اضافه خاصيه التايم فريد لاختيار الفريم ايلى مطلوب البويفت له وان لم ددمج المؤشر فالمؤشر به خاصيه التايم فريم بس مش شغاله هل ممكن اصلاحها
بالنسبه للملاحظات فى الاكسبرت
الاكسبرت حاليا بيفتح الصفقات عند لمس خطوط البويفت واذا تغير الخطوط وتم رسم الخطوط الجديدة ولم تحقق صفقات الخطوط السابقه هدفها فلاكسبرت لا يفتح صفقات جديدة من لمس الخطوط الجديدة والتعديل المطلوب هو فتح الصفقات اذا تم لمس الخطوط بعد كل تغير يتم فى الخطوط حتى لو صفقات الخطوط القديمه لم تحقق هدفها
الملاحظه الثانيه
كان مطلوب ان يكون لكل خط من الثلاث خطوط حجم لوت معين وهدف معين خاص بها ان كان ذلك يحتاج برمجه كثير ومعقد فبدلا من ذلك مطلوب خاصيه المضاعافات
الملاحظه الثالثه والاخيرة
خاصيه الربح بالاكوليتى مش شغاله وانت كنت برمجت لى من قبل اكسبرت للخاصيه دى وشغال ما شاء الله تمام هو فى المرفقات المطلوب فقط دمجه داخل الاكسبرت دة ومطلوب كتابه على الشارت اخر اكوليتى كان موجود قبل فتح الصفقات والاكوليتى الحالى او يكتب على الشارت الاكوليتى ايلى المفروض يتم اغلاق الصفقات عندة يعنى انا عايز اعرف اثناء الباك تيست هل ستكون الخاصيه شغاله ام لا

معذرة على الاطاله ولك جزيل الشكر اخى على كل مجهود تقدمه

تصحيح
خاصيه التايم فريم شغاله فى المؤشر ولاكن انا ايلى كنت بكتبها غلط اذا المطلوب فقط اظهار اعداد التايم فريم الخاص بالمؤشر فى اعدادات الاكسبرت لكى استطيع التحكم فيه ولكى يعمل الاكسبرت علي فريم البويفت المختار مع باقى ملاحاظات الاكسبرت نفسه

kira-h
23-03-2018, 06:27 PM
مرفق الاكسبيرت النسخة 2

migrant
23-03-2018, 11:20 PM
مرفق الاكسبيرت النسخة 2
تسلم ايدك اخى حسن
بالنسبه لاختبار الاكسبرت فى التيست اصبح ثقيل جدا ولا يتحرك تقريبا وجربت لايف على فريم الدقيقه وجعلت البويفت على الخمس دقائق لاختبار فتح الصفقات ولاكن لم يفتح اى صفقات اعتقد خاصيه التايم فريم الخاصه بالبويفت الاكسبرت لا يعمل عليها

kira-h
24-03-2018, 03:02 AM
الاكسبيرت سليم اخي، أما الثقل سببه المؤشر

migrant
24-03-2018, 08:18 AM
الاكسبيرت سليم اخي، أما الثقل سببه المؤشر

سيتم وضع الاكسبرت على السيرفر ابتداء من فتح السوق ان شاء الله الله لاختبارة لايف لفترة كافيه لان لن استطيع اجربه تيست بسبب ثقل المؤشر و انت فعلا اخى عدلت الاكسبرت مثل ما طلبت بالضبط واعتقد انك تعبت كثيرا فى هذا الاكسبرت بصراحه مجهود رائع منك اخى حسن ربنا يرزقك من حيث لا تحتسب
جزاك الله خيرا

kira-h
24-03-2018, 10:07 PM
وإياك أخي الكريم
والله الموفق