المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : $$$$$ من اسرار الميتاتريدر $$$$$

migrant
28-08-2017, 01:12 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

احيانا قد نحتاج الى تشغيل اكثر من 10 تمبليتات على برنامج الميتاتريدر ربما لاننا نتداول على اكثر من استراتيجيه ناجحه وربما نريد اجراء تجارب على بعض الاستراتيجيات ولاكن اذا واجهتنا مشكله فى برنامج الميتاتريد ربما سنتطر الى مسح البرنامج من جزوره وتسطيبه مره اخرى او اذا غيرنا نسخه الويندوز لاى سبب سنتطر الى تسطيب البرنامج وتشغيل عليه التمبليتات واحد واحد ونحاول نظبط الاعدادات كما كانت من قبل وتكون هذه العمليه مرهقه طبعا
اهدى لكم اخوانى هذه الطريقه السهله التى نستطيع من خلالها الاحتفاظ بأى عدد تمبليتات فى ملف واحد
انظر الى البرنامج من اسفل سترى فى النصف كلمه default اضغط عليها واضغط على كلمه حفظ بأسم واكتب الاسم ايلى انت عايزه واضغط اوكى

2846

بعد كده ادخل على المسار التالى فى الميتاتريد اضغط على فايل ثم اختار فتح مجلد البيانات ستجد فولدر اسمه profiles ادخله ستجد الملف ايلى انت حفظته خذه كوبى واحتفظ بيه فى اى مكان امين

2847

2848

وعند تسطيب الميتاتريدر جديد تضع الملف فى نفس المسار مع البرنامج الجديد

وطريقه تشغيله افتح البرنامج عادى واضغط على كلمه default فى الاسفل سيظهر لك القائمه وبها اسم الملف ايلى انت حفظته اضغط عليه وهيشتغل معاك كل التمبليتات مره واحده ان شاء الله

:smile::smile::smile:

ابو عمر
28-08-2017, 11:33 PM
شكرا اخي على الموضوع

migrant
29-08-2017, 10:55 AM
شكرا اخي على الموضوع

العفواخى ابو عمر

mr.forex
29-08-2017, 11:56 AM
شكرا اخي
أتمنى من الجميع أن يستفيد من الموضوع
سؤال : هل ينفع استخدام نفس الطريقة لنقل جميع الـ templets الى منصة أخرى
لأني قمت بمحاولة النقل أكثر من مرة ولم يضبط الأمر ويظهر دائما كما في الصورة ادناه
2855

migrant
29-08-2017, 12:09 PM
شكرا اخي
أتمنى من الجميع أن يستفيد من الموضوع
سؤال : هل ينفع استخدام نفس الطريقة لنقل جميع الـ templets الى منصة أخرى
لأني قمت بمحاولة النقل أكثر من مرة ولم يضبط الأمر ويظهر دائما كما في الصورة ادناه
2855

نعم اخى ينفع وانا مجربه قبل كدا بس طبعا لازم نفس المؤشرات الموجودة فى التمبليت تكون موجودة فى المنصه الجديدة وبالنسبه للصورة اعتقد ان عندك مشكله فى تحديث بيانات المنصه لان حتى لو التمبليت مش شغال هيظهر ليك شارت فاضى ولاكن فيه الشموع

mr.forex
29-08-2017, 12:19 PM
نعم اخى ينفع وانا مجربه قبل كدا بس طبعا لازم نفس المؤشرات الموجودة فى التمبليت تكون موجودة فى المنصه الجديدة وبالنسبه للصورة اعتقد ان عندك مشكله فى تحديث بيانات المنصه لان حتى لو التمبليت مش شغال هيظهر ليك شارت فاضى ولاكن فيه الشموع

شكرا اخي
نعم نفس المؤشرات موجودة في المنصتين
بس يمكن المشكلة في تحديث البيانات المنصة
بحاول بعد التحديث واتمنى يضبط
شكرا لك

migrant
16-05-2019, 10:34 AM
تم رفع الموضوع لتعم الفائدة على الجميع